niedziela, 27 listopada 2011

"Zawrót głowy" - Peter Abrahams

Wydawnictwo: Albatros, 2009.
Liczba stron: 368.
Oprawa: miękka.
Data rozpoczęcia: 04.07.2011.
Data zakończenia: 05.07.2011.
Moja ocena: 7/10.

Widząc małe zainteresowanie i dość kiepskie oceny tej książki, nie nastawiałam się na żadną rewelację, a jednak było dobrze, nawet bardzo. Z notatki o autorze wyczytałam, iż jest on ulubionym pisarzem sensacyjnym samego Kinga, i nic dziwnego, bo owy pisarz jest niezły w swoim fachu. Mnie z kolei jego styl pisania przypominał styl Cobena. W książce tej non stop coś się działo, nie było czasu na nudę, z każdą kolejną stroną wzrastała liczba dziwnych zjawisk i bohaterów. Główny bohater, śmiertelnie chory, żył praktycznie na pograniczu snu i jawy. Próbował rozwiązać tajemnicę śmierci żony sprzed kilkunastu lat, jednak poprzez jego chorobę momentami nie byłam pewna, które wydarzenia z jego udziałem są prawdziwe, a które halucynacjami.

Lubię, gdy w sensacjach i thrillerach mam do czynienia z mnóstwem bohaterów, zarówno tych zwyczajnych, jak i podejrzanych, tajemniczych, oraz tajemnicami i sekretami z przeszłości. Sam koniec książki "Zawrót głowy" nie był iście rewelacyjny czy mocno zaskakujący, ale też nie jakiś przesłodzony czy zagmatwany. Polecam tę powieść miłośnikom sensacji, no i Cobena. Książka nie nudzi i jest dobra na długi wieczór lub jedną noc.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...