poniedziałek, 28 listopada 2011

"1Q84 t.2" - Haruki Murakami

Wydawnictwo: Muza, 2011.
Liczba stron: 416.
Oprawa: miękka.
Data rozpoczęcia: 31.10.2011.
Data zakończenia: 01.11.2011.
Moja ocena: 7/10.

Mimo że to już drugi tom "1Q84", ze względu na ciągle rozwijającą się akcję i niejasne zakończenie bardziej pasuje tutaj określenie "dopiero" aniżeli "już". Powieść ta od samego początku kryje w sobie mnóstwo zagadkowych zdarzeń i postaci. Drugi tom może i co nieco wyjaśnia, ale ogromna ciekawość czytelnika nadal nie zostaje zaspokojona. Cieszę się, że dopiero teraz sięgnęłam po tę część "1Q84", bo dzięki temu nie muszę długo czekać na ostatni tom. A trzeba przyznać, że już niecierpliwię się z powodu braku tego tomu w mojej domowej biblioteczce...

Muszę też przyznać, że drugi tom powieści Murakamiego udało mi się przyswoić łatwiej i szybciej. Zainteresował mnie bardziej aniżeli tom pierwszy. Na pewno z tego względu, iż wiele wątków zostało rozwiniętych. I to w bardzo ciekawy, wręcz trzymający w napięciu sposób. Wokół głównych bohaterów, Tengo i Aomame, ciągle coś się dzieje. Ich rzeczywistości z roku 1984 przeplatają się z tytułowym rokiem 1Q84, a to wszystko ma związek z fantastycznym światem opisanym w "Powietrznej poczwarce", powieści stworzonej przez dyslektyczną 17-latkę i Tengo.

W czasie lektury usatysfakcjonowało mnie to, iż tym razem autor zawarł w utworze mniej odpychających scen erotycznych, a także zrezygnował z przydługich opisów związanych z przeszłością Japonii czy poszczególnych bohaterów. Czytelnik, tak jak główni bohaterowie, nadal balansuje w świecie pełnym niewyjaśnionych zjawisk. Little Poeple w dalszym ciągu dają się we znaki, a także nic nie wskazuje na to, by jeden z dwóch księżyców miał opuścić niebo. Nie przepadam za fantastyką, ale to, co Murakami stworzył w "1Q84", jest tak dziwne i intrygujące, że nie potrafiłam oderwać się od lektury. Zwłaszcza drugiego tomu. Mam nadzieję, że równie interesujący, a może nawet bardziej, okaże się ostatni tom tej powieści.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...